Vant pris i forskningsformidling

Vi gratulerer Øystein Eikrem, stipendiat ved K1, med pris for beste muntlige presentasjon under Forskerskolen i klinisk medisin sine forskningspresentasjoner.

Konkurransen arrangeres hvert år i forbindelse med Forskerskolen i klinisk medisin sin forskeruke. Hensikten med forskeruken er å gi unge forskere en arena for å øve seg på å formidle forskningen sin. Konkurransen består av en posterpresentasjonsdel og en del hvor doktorgradsstipendiatene skal gi en kort muntlig presentasjon av forskningen sin. Posterpresentasjonene fant sted i foajeen på Haukeland Universitetssjukehus, mens de muntlige presentasjonene ble holdt i annen etasje på bygget.

De tre beste presentasjonene i hver klasse ble premiert av en jury bestående av professorene Knut Matre og Roland Jonsson ved K2 og overlege ved HUS Jana Midelfart Hoff. I tillegg ble det delt ut pris til «Folkets favoritt,» stemt frem av tilskuerne.

En stor gratulasjon også til de øvrige prisvinnerne!

Les mer om konkurransen her.

forskerskolevinnere_stor_2

Prisvinnerne, fra venstre: Kai Trebner, Gard F. T. Svingen, Hanna Dillekås, Øystein Eikrem, Ida-Sofie Grønningsæter, Christine Drengenes, Maria K. Jonsson Foto: Aleksander Valestrand, Haukeland Universitetssjukehus